(Radončić je pristao na ponešto "veresije", to jest na Izetbegovićevo obećanje da će se izvršiti pritisak na srpski blok u državnoj vlasti da ne pravi probleme sa uvođenjem SDA-ovog novog partnera u krovnu vlast)
Predsjednici SDA i SBB danas su, nakon razgovora u zgradi Predsjedništva BiH, novinarima potvrdili da su postigli koalicioni dogovor između ove dvije stranke. Izetbegović i Radončić izrazili su uvjerenje da će ovim kriza vlasti biti sanirana i da će se vrlo brzo krenuti sa reformskim zakonima i ukupnim procesom poboljšanja društvene i ekonomske situacije u zemlji.
Konačna potvrda i potpisivanje koalicionog sporazuma najavljeni su za narednu sedmicu. Lideri obje stranke danas su novinarima potvrdili da je prioritet popunjavanje Vlade FBiH, u kojoj bi SBB dobio četiri ministarske pozicije, a da će potom saradnja biti proširena na kantone. No, i juče je ostalo upitno da li će koalicija između SDA i SBB dovesti i do promjene vladajuće strukture na državnom nivou. U tom pogledu Radončić i Izetbegović nisu bili podudarni u izjavama.
Fahrudin Radončić rekao je novinarima da će se "ići i na državni nivo". Međutim, Izetbegović je bio oprezniji. Rekao je "da tu imamo i previše jak otpor bloka Saveza za promjene", koji se, po njegovim riječima, plaši za svoje pozicije. Lider SDA ipak je ostavio prostor da se ova koalicija proširi i na državni nivo, što bi bila "neka treća faza".
Sudeći po ovome, Radončić i Izetbegović realno su sagledali probleme i mogućnosti. I jednom i drugom stalo je da što prije uzmu u ruke federalne dizgine, te da sa neupitnim saveznikom Čovićem učvrste prevagu u gotovo svim kantonima. U tom smislu, Radončić je pristao na ponešto "veresije", to jest na Izetbegovićevo obećanje da će se izvršiti pritisak na srpski blok u državnoj vlasti da ne pravi probleme sa uvođenjem SDA-ovog novog partnera u krovnu vlast.
Predsjednik SBB-a prihvatio je dogovor u kojem se zna početak (Federacija i kantoni), ali kraj (državni nivo) ostaje neizvjestan. No, ni tu vjerovatno neće biti problema, jer će SDA i SBB imati dodatni adut u vidu HDZ-a. Čovićevo zalaganje za Radončića trebalo bi, možda i odlučujuće, da utječe na Savez za promjene da u novu državnu vlast prime SBB.
Srpski blok sigurno će svoje DA usloviti nedodirljivošću kvote vlasti koju sada imaju kroz ministarske i druge pozicije. Tako bi SBB mogao računati samo na funkcije kojih bi se, u njihovu korist, odrekla Izetbegovićeva stranka. Moguće je da ponešto Radončiću podari i HDZ, premda je to teško očekivati. Čović prihvata sve dogovore pod uslovom da ne okrznu njegov ekskluzivitet u predstavljanju Hrvata i dobijanju rukovodećih pozicija koje, po poznatom ključu, pripadaju predstavnicima ovog naroda.
Ukoliko Savez za promjene ne pokaže dobru volju i odbije da ispoštuje novu bošnjačku većinu, na čelu sa SDA, tri federalne stranke mogle bi postati i agresivnije, sve do jakog zatezanja konopca na državnom nivou. Njima je na raspolaganju i jedan jak, premda ucjenjivački potez - da u državnu vlast pozovu Dodikov SNSD!
O ovoj varijanti govori se otkako su otopljeni odnosi na relaciji SDA - SBB. Na nešto tako smjera i Dodik, sa svojim pozivima Savezu za promjene, da se bošnjačkom jedinstvu (koje oni vide u dogovoru SDA - SBB) srpske stranke suprotstave zbijanjem svojih nacionalnih redova.
Dodikovi protivnici zasad kategorično odbijaju ovu mogućnost, iako tu knjigu još ne treba zatvoriti. Jer, zna Dodik da ne može očekivati udio u državnoj vlasti ako Savezu za promjene ne servira dio kolača u Republici Srpskoj. Ko zna, možda Bosić, Ivanić i Čavić sračunaju da bi za njih bilo dobro da, u zamjenu za primat na državnoj razini, dobiju mjesto predsjednika entitetske vlade, uz to i poneko ministarsko i direktorsko mjesto.
Politika i vlast očigledno se i dalje dominantno bave sami sobom. Na kraju će možda svi da trljaju ruke, svi osim građana koji su navikli da politika u formiranju vlasti potroši previše snage, pa potom krene na kolektivni odmor do kraja mandata. Dosad je bilo tako, pa ova vrsta straha nije nimalo suvišna ili bezrazložna.