(Da li će, nakon nekoliko godina pauze, povodom Dodikovog referenduma, Visoki predstavnik posegnuti za svojim specijalnim ovlaštenjima)
Iza takve ocjene logično bi trebala da slijedi odluka Visokog predstavnika, za koju on ima mandat, da zabrani održavanje tog referenduma u Republici Srpskoj. Da li će ona biti i donešena, ovisi i o zaključcima koje će donijeti vođstvo UN.
U Njujorku će, bez sumnje, biti jasno protumačena Inzkova argumentacija. RS će biti najoštrije upozorena. No, da li će, nakon nekoliko godina pauze, Visoki predstavnik posegnuti za svojim specijalnim ovlaštenjima, to je još uvijek teško prognozirati.
Oštro reagovanje, koje možda vodi i zabrani referenduma, može se naslutiti iz dvije Inzkove rečenice. Prva glasi:
“Ono što je sada potrebno, da bi se ispravila ova situacija, je da se referendum odmah ostavi po strani”.
I druga:
“Rukovodstvo RS je odlučilo gurnuti ovaj entitet u još dublju krizu i izolaciju.”
Ono što OHR sigurno neće učiniti, to je da nakon ovakvih ocjena mirno gleda kako Dodik priprema sporno izjašnjavanje građana RS. Odluka sa puno rizika je i eventualna zabrana referenduma, koja bi naišla na burno protivljenje Rusije, Kine i Srbije, da RS i ne pominjemo. U krizu bi, osim RS, zapala i cijela BiH. Međunarodna zajednica ponovo bi imala pune ruke posla.
Stoga se može očekivati da bude potraženo neko treće, Solomonsko rješenje. A ono jedino može biti sadržano u tome da oni koji su pokrenuli referendumski proces, Dodik i Narodna skupština RS, sami od njega i odustanu.
Između tri ovdje pobrojane varijante, u ovim okolnostima čini mi se da je treća najbliža realnosti.
(Bosnia Daily, 18. 9. 2015.)